San Francisco - day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rudi Bakker - WaarBenJij.nu San Francisco - day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rudi Bakker - WaarBenJij.nu

San Francisco - day 1

Door: Rudi

Blijf op de hoogte en volg Rudi

30 April 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag 30 april

Om de vrijdagavond qua verhaal compleet te maken praat ik jullie bij over wat er die avond verder plaatsvond na Joost zijn verhaal over die dag. We zaten op een camping, zeg 25 min. van downtown San Francisco af. De camping was qua ligging gunstig (dichtbij de veerpont, busstation en daarmee stad) echter betaal je daarvoor ook een prijs. Vooral voor de nacht, letterlijk! Met 80 euro voor de camper per nacht de duurste camping ook tot nu toe, maar je krijgt dan ook wel waar voor je geld. 'S nachts trillend wakker worden van het verkeer dat voorbij raast op de freeway. Puur asfalt om je heen en geen mooi uitzicht zoals in Malibu of Santa Paula. De aardige buurman maakte wel een hoop goed. Ed heet de beste man en hij woont al 15 jaar op dezelfde plek op exact dezelfde camping. Wat een leven heeft Edje met ze vrouw. Na het lange reizen vanaf San Luis Obispo hadden we een paar welverdiende koude kletsers naar binnen gehengst.
Bij Paulien zorgde dit voor een bulk aan zelfvertrouwen en jolijt. Het werd daarmee tijd om de Nederlandse taalkennis van de Amerikanen en de Engelse taalkennis van Paulien een nieuwe dimensie te geven. Het raam van de campert ging open, een meter verder stond Ed op ze Weber hamburgers te flippen. Paulien vroeg hoe het ging met Ed. Dat ging "fine". Of Ed wist waar een goed restaurant was in de buurt. Dat wist ie, de Marin Brewery met een eigen brouwerij en "fantastic" hamburgers. Mooi, wisten wij waar we heen konden voor een sappie en een happie.
Nu de taalles! Paulien gaf Ed over de burgers het volgende letterlijk mee: "it smells lekker". Ik heb denk ik sinds tijden niet met zo veel tranen op me wangen op de grond gelegen, hetzelfde gold voor Paul die ook ze contactlenzen de camper uit zag drijven..Man, man. Louis van Gaal heeft er een geduchte concurrente bij hoor!
Vervolgens heerlijk gegeten bij de Marin Brewery, een biertje toe en om 12 uur Paulien toegezongen met lang zal ze leven en hoe oud ben jij nu ter ere van haar verjaardag. De jongste spruit van het gezelschap is 28 geworden. Hoera, hoera! Vervolgens oogjes dicht en snaveltjes toe!

Hoppakee! Nu de samstag! Joost was zo scherp om eerder in de Vons kaarsjes te kopen voor Pien. Joost was vroeg uit de veren om een taart te halen waar de kaarsjes mooi op konden shinen. Gefeliciflapstaart nogmaals meid!
We hadden afgesproken dat we deze dag gescheiden zouden doorbrengen. De jarige jop met Joost en het andere liefdeskoppel: Paulus en ik. Beetje quality time voor een ieder.
Joost en Pien waren zo slim om de ferry te pakken naar de stad. Paul en ik hadden geen contant geld meer voor de bus, wat resulteerde in een flinke wandeltocht op zoek naar een ATM (pin), het wachten op de bus en een flinke sprong in de tijd. Zonde t.o.v. Joost en Pien die op de boot een werelds uitzocht hadden op de skyline, Alcatraz en de Golden Gate Bridge.
Eenmaal aangekomen in San Francisco liepen Paul en ik naar de dichtstbijzijnde pier met een perfect uitzicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Daarna Fisherman's Warf, een drukke en toeristische haven met veel winkeltjes, restaurantjes, stinkende zeeleeuwen, bootjes en veel opvallende mensen. De nodige straatartiesten, brute auto's en vele zakjappannertjes gezien. Daar gelijk heerlijk geluncht, souveniertje gekocht en doorgelopen naar China Town. Gezien het erg warm was, zeg gerust tegen de 30 graden daar een tussenstop gedaan voor two Heineken, please.
Inmiddels begonnen onze voeten zeer te doen en hebben we met de welbekende tram de enorme schuine heuvels getrotseerd. We vonden het wel welletjes en hebben na flink klooien de juiste bus genomen richting de Golden Gate Bridge. Aan de top afgezet waar je een perfect uitzicht hebt voor een Kodak-momentje en kunt genieten van deze immense brug en uitzicht op de baai. Nog even wat eten bij wederom Marin Brewery en lekker ons bedje opzoeken waren we nu echt kapot. Ruim 22 km gelopen vandaag, niet verkeerd. Morgen nog 1 dag in deze nu al mooie en leuke stad!

Grtz, Rudi

• 05 Mei 2016 - 12:34

Mary:

Weer een aardige belevenis en pfff wat een wandeling.