zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Rudi Bakker - WaarBenJij.nu zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Rudi Bakker - WaarBenJij.nu

zion en Bryce Canyon

Door: Pien

Blijf op de hoogte en volg Rudi

12 Mei 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

De laatste twee dagen hebben wij ons vertoefd in de nationale parken; Zion en Bryce Canyon. Vanuit Death Valley op weg naar Zion rijdt je de staat Nevada in. Dit konden wij bij ons eerste tankbeurt al merken, we kwamen uit bij tankstation area 51 inclusief een Bunny ranch.

Zondag stond het park Zion op het programma. De gebergte van Zion is onstaan doordat de virgin rivier al eeuwen lang door het kalkstenen gebied heen gaat. Door dit natuurgeweld zijn er hoge rode rotswanden ontstaan samen met het groene natuur is het erg mooi om te zien. Wij hadden de tocht Narrows in onze gedachten. Dit is een tocht van 8 uur door een kloof. Helaas stond het water nog te hoog om de kloof te bewandelen.  Maar de andere 'hikes' waren ook prima. Zo zijn we naar de huilende rots geweest.

Gisteren naar Bryce Canyon geweest. Tot nu toe overtreft dit park wel alles! Het is bijna niet uit te leggen, zie daarom foto's :) in de avond op de camping weer genoten van een heerlijke maaltijd gemaakt door Paul en de avond afgesloten met een potje klaverjassen.  Wij gingen slapen alleen Rudi en Paul hadden nog niet genoeg gesport deze dag. De muziek ging hard en de veringen van de camper werden getest. :)

• 14 Mei 2016 - 19:58

Peter En Anita:

Leuke verhalen hoor en wat maken jullie neen hoop mee, alleen de laatste 4 reisverhalen kunnen wij niet openen dus denk dat jullie die opnieuw moeten laden.